Morgonstund

Oj vad dålig uppdatering det har varit här på sistone, ska försöka bättra mig!

Idag och imorgon är jag ledig. Ska bli riktigt skönt, då jag igår var så eftertrött efter att ha jobbat ett morgonpass i lördags. Klockan ringde 04.30! Jag börjar inte för än 07.00 men måste åka så tidigt när vi bor så långt borta. Blir i och för sig ofta väldigt tidig till jobbet, men det är ju bättre än att bli sen! Och då kan man ju alltid ta en kaffe på fratellli som ligger precis där jag jobbar, dessutom har de världens godaste blåbärsmuffins! :) Men just i lördags var det riktigt tur att jag åkte i god tid så den morgonen skulle bli en att minnas!


Jag går till vår vanliga busshållplats och tar 43:an. Kliver av i Islington för att byta till 19, som inte behagar att dyka upp. Därför tar jag 30 istället för att byta igen på King´s cross till tunnelbanan. MEN innan jag kommer dit så krockar bussen! Ja, asså vi har varit här i två månader och har aldrig ens sett en krock, men har förundrats över detta då alla busschaufförer kör som galningar, fort och nära allt/varandra hela tiden. Nu har man ju istället vant sig vid det och jag han knappt reagera. Jag satt fram där uppe till vänster, som vanligt, när bussen kör rakt in i en annan buss! Läskigt var det, som tur var blev ingen skadad! Alla lämnar bussen och börjar gå därifrån, jag som inte brukar åka buss till jobbet (men gjorde det i lördags för att victoria line var avstängd i helgen!) vet dock inte var jag är. Följer efter en man i kostym som verkar veta vart han ska och som säger till några andra att det är bäst att gå till King´s cross och riktigt var det dit han gick. Jag tar då Priccadilly line till south kensington och byter där till district line. Och sedan är jag framme! Kom ihåg att allt detta skedde innan 07.00 för jag kom först till jobbet! Slå den ni! haha






Kommentarer
// Björn P

Hm....bussen börjar likna dom i Bangladesh.

2011-10-25 @ 17:58:36



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas ej)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback



januari | februari | mars april | maj | juni | juli augusti | september | oktober
november | december

januari | februari | mars april | maj | juni | juli augusti| september | oktober
november | december


RSS 2.0