Mycket jobb och lite sömn, men jag ska till Spanien!

Ja som ni förmodligen märkt går det inte så bra för mig med bilder just nu, blogg.se har ändrat på hur man lägger upp bilder och jag lyckas bara inte förstå mig på det!

Men men, tänkte berätta för er om mitt senaste dygn som varit både händelserik och jobbig. Kortfattat så handlar allt egentligen om mitt schema och jobb. Mitt schema såg ut så att jag denna vecka skulle jobba alla dagar utom tisdag och torsdag då jag skulle vara ledig. På onsdag skulle jag dock bara jobba fyra timmar, vilket kändes löjligt då jag kom på att om jag var ledig tre dagar i rad kunde jag ju faktiskt åka och hälsa på mamma och pappa och mormor och morfar i Spanien. Jag tänkte därför att jag byter byter/ger bort dem till någon annan, det är ju bara fyra timmar. Men det var lättare sagt än gjort! Ingen kunde eller ville ta mitt pass. Så jag gav upp hoppet om det.Jag kom sedan på att det skulle gå att åka lördag till måndag också då schemat inte är lagt för nästa vecka kan jag önska att vara ledig på söndag och måndag. Då var det bara mitt morgon pass(07.00-16.00) på lördag som var i vägen… När jag igår pratade med en kille på jobbet sa han att han kunde tänka sig att byta. Sagt och gjort, han tog mitt på lördag och jag tog hans på tisdag(idag). Då var det klart jag kan åka till Spanien, jippi!

Då var det bara den jobbiga biten kvar. Igår jobbade jag kvällspass, 14.00-23.00 och passet jag bytta till idag var ett morgonpass, 07.00-16.00. Inte den optimala kombernationen precis… Så igår kom jag hem straxt efter 24.00, kom inte i säng för än ca 01.15 då jag bokade flygbiljett osv. klockan ringde i morse 05.00. Det betyder att jag fick ca 3 timmar och 45 minuters sömn inatt. Inte konstigt att jag sova hela bussresan hem, tur att Sofie var med och väckte mig. :) Men jag har faktiskt inte känt mig trött idag bara lite seg. Var rädd att jag skulle vara som en zombie och inte orka någontig!

Jaja nu får det vara slutskrivet, ingen kommer i alla fall orka ta sig igenom denna uppsats!

Så här ser det ut när man kommer till jobbet ca 06.45 på morgonen.



Kommentarer
// Mathilda

åh, lite rörigt! Men sola för mig med när du är i Spain, min bränna har gett sig för länge sen! ;)

2011-10-12 @ 17:54:04
http://lifeinabigapple.blogspot.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas ej)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback



januari | februari | mars april | maj | juni | juli augusti | september | oktober
november | december

januari | februari | mars april | maj | juni | juli augusti| september | oktober
november | december


RSS 2.0