Update

Herregud vad rörig den senaste tiden varit alltså, vet inte vart jag ska börja... Orkar inte skriva om allt, ni skulle en då inte orka läsa det haha. Men det var ett förbaskat strul med vår nya lägenhet innan vi kunde flytta in. Från vattenskador och referenser till vår inkomst. Vi har spenderat all vår lediga tid antingen sittandes hos mäklaren eller åkandes med packning från gamla lägenheten. Det var ett väldigt släpande med alla saker. Det blev ju inte smidigare av att vi handlat en massa saker från IKEA (innan vi fick tillgång till nya) som först fick åka till gamla för att sedan släpas till nya. Men det var nödvändiga saker som vi var tvungna att ha när vi flyttade in, som sängkläder, kastruller, galgar, ljus mm.

När alla saker var flyttade, gamla lägenheten städad, nyckel överlämnad(gamla), och vi trodde att allt var klart med nya, blev det så klart lite mer strul med kontraktet, vi behövde ett intyg på att vi bara skulle vara här i sex månader. Men det löste sig med att de vi istället fick ett kontrakt på sex månader, vilket var vad vi ville ha från början.

Vi blev därför utan boende i två nätter, vilket var väldigt jobbigt. Det kändes konstigt att inte ha någons att vara, att inte ha någon självklar destination efter jobbet. Första natten fick vi bo hos våra kompisar Monse och Fredrik och andra tog vi inte på hotell, vilket som de flesta redan vet inte går att jämföra med de svenska standarden...

Dessutom så tappade jag min plånbok på en av de många vändorna fram och tillbaka vilket inte gjorde saken smidigare, jag hade allt där i, och då menar jag ALLT! Bankkort svensk och brittiskt, andra kort, mitt körkort, mitt nya travelcard för en månad, nycklar till lägenheten, anställningskort, kvitton och mycket mer. jag har inte fått tillbaka den än... Så det var bara att sätta igång att spärra alla korten osv. Dock var jag utan pengar då, jag hade lite kontanter hemma som jag levt på under tiden, men nu på slutet blev det tajt. Nu har jag fått mitt nya brittiska bankkort så nu har jag tillgång till pengar igen. Under tiden försökte jag uppmuntra mig med att jag ju får shoppa en ny plånbok nu i alla fall, med den glädjen höll bara tills att jag kom på att jag inte hade råd...

I skrivande stund sitter jag i sängen under vårt nya och varma duntäcke i vår kalla lägenhet(vi får inte igång värmen XD),vi har bott här sedan i torsdags och vi trivs superbra! Den börjar kännas mer hemma vartefter vi får inreda den. Vi satte upp nya gardiner i förrgår, vilken skillnad! Bilder kommer, har inte velat lägga ut några bilder för än vi fått i ordning.

Kommentarer



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (visas ej)

Din webbplats:

Skriv din kommentar här:

Trackback



januari | februari | mars april | maj | juni | juli augusti | september | oktober
november | december

januari | februari | mars april | maj | juni | juli augusti| september | oktober
november | december


RSS 2.0